جکت، پوششی است که از عایق در برابر شرایط و عوامل محیطی همچون رطوبت، ضربه و تغییرات جوی محافظت می کند و از طرفی موجب بهبود عملکرد عایق و ظاهر ساختار تجهیزات می گردد.

. ورق آلومینیوم

آلومینیوم فلزی غیر شکننده است، از این رو حین خمش، شکسته و یا شکافته نمی شود. بنابراین عملکرد بسیار مناسبی برای پوشش عایق دارد.
همچنین دارای مقاومت مناسبی در برابر خورندگی در انواع محیط ها می باشد.با این وجود برای تقویت این خاصیت از پوشش کاغذ کرافت استفاده می شود که به همراه پلی اتیلن بر روی ورق چسبیده می شود.
ورق های آلومینیوم با توجه به شرایط و کاربردی که در پروژه ها دارند، می توانند با اشکال گوناگون (صاف، کرکره ای، آجدار و …) و آلیاژ های مختلف (۱۰۵۰، ۳۱۰۵، ۳۰۰۳، ۶۰۶۱ و…) مصرف شوند.

. ورق استیل

این ورق در مقایسه با ورق آلومینیوم و گالوانیزه، بالاترین مقاومت در برابر خوردگی، طول عمر طولانی تر و شکل پذیری مناسب تری دارد. از ورق استیل برای پوشش عایق درصنایع حساس و مهم همچون سکوهای نفتی شناور(Off Shore)، کشتی سازی تاسیسات بیمارستانی و… استفاده می شود.

. ورق گالوانیزه

گالوانیزه پوشش روی است که از طریق فرآیند Hot-Dip بر روی ورق آهن اعمال می شود بطوری که در طی آن ورق آهنی از حمام روی مذاب عبور می کند. ورق گالوانیزه به عنوان پوشش، معمولا در مکان هایی که مورد محافظت در برابر اکسیداسیون باشد، استفاده می شود و در مقایسه با ورق آلومینیوم، انعطاف کمتر، وزن بیشتر و مقاومت فیزیکی بالاتری دارد.

گالوانیزه

جهت نگهداری و مهار عایق و جکت آن از تسمه استفاده می شود و همچنین به منظور تثبیت و محکم کردن تسمه، بست یا کلیپس متناسب با آن به کار گرفته می شود.
عرض: ۱۳،۱۶،۱۹،۲۵ میلیمتر
ضخامت: ۰٫۵ الی ۱ میلیمتر

بست-و-تسمه-495x400
به منظور اجرا و تثبیت جکت فلزی بر روی عایق مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به مشخصات و شرایط پروژه و سایت، در صورت لزوم با واشر های لاستیکی، فلزی یا نئوپرن عرضه می گردند. قطر: ۳٫۹ الی ۶٫۳ میلیمتر طول: ۹ الی ۲۵ میلیمتر
از چسب و ماستیک جهت اجرای عایق پشم سنگ بر روی سطوح گوناگون و همین طور درزبندی جکت عایق استفاده می شود.
سیم مفتول جهت نصب و اجرای انواع عایق، مورد استفاده قرار می گیرد که متناسب با شرایط و حساسیت های موجود با متریال گالوانیزه یا استیل و قطر ۰٫۷ الی ۲ میلیمتر عرضه می گردد.
فنر انبساط استیل به منظور مهار عایق و جکت مخازن و تجهیزاتی که تحت شرایط محیطی (آب و هوا)، امکان انبساط یا انقباض در آن ها وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. طول: ۵۰ و ۱۰۰ میلیمتر قطر مفتول: ۱ میلیمتر
نوعی نگهدارنده است که در صنعت ساختمان به منظور نصب و اجرا عایق پشم سنگ بر روی دیواره ها و سقف مصرف می شوند.
الیاف سرامیکی طیف گسترده ای از الیاف معدنی مصنوعی بی شکل یا کریستالی را تشکیل می دهند که با خاصیت نسوز( تحمل دمایی ۱۶۰۰ درجه سانتی گراد) مشخص می شوند. به طور معمول از آلومینا، سیلیس و سایر اکسید های فلزی و یا از مواد غیر اکسید مانند کاربید سیلیکون ساخته می شوند. این نوع عایق با اشکال مختلف (پتویی، پنل، لوله، طناب، نوار و …) و دانستیه های متفاوت عرضه می شوند.

پوشش ضد رطوبت

هنگام اجرای عایق پشم سنگ حتی المکان می بایست برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به عایق، که سبب کاهش طول عمر و بازدهی آن می گردد، از پوشش ضد رطوبت یا لایه بخاربند استفاده شود.