خرید پشم سنگ تخته ای (پانلی)

عایق پشم سنگ تخته ای (پانلی)

عایق پشم سنگ تخته ای نوعی عایق حرارتی و صوتی است که از ذوب کردن سنگ بازالت تهیه می‌شود. پشم سنگ انواع مختلف و کاربردهای فراوانی دارد که در این مقاله شما با انواع کاربرد پشم سنگ تخته ای و نحوه ساخت آن آشنا خواهید شد.
برای ساخت پشم سنگ تخته ای (پانلی) ابتدا مقداری مشخص از سنگ بازالت را به همراه کک درون کوره ریخته میشود و با استفاده از گاز طبیعی یا چوب، کک را مشتعل می‌کنند. حرارت ایجاد شده از سوخت کک سنگ های بازالت را به آرامی و در دمای بالای 1420 درجه سانتی‌گراد ذوب می‌کند. در مرحله بعد، مواد مذاب به الیاف تبدیل شده و به وسیله نقاله به دستگاهی به نام کیورینگ هدایت و پخت می‌شوند.

کیورینگ الیاف به هم چسبیده را طبق سفارش ها در چگالی و ضخامت‌های متفاوت تولید می‌کند. سرانجام محصول تولید شده در قطعات و ابعاد مورد نظر برش می‌خورد و توسط دستگاه بسته بندی، بسته بندی می‌شود.

پشم سنگ تخته ای چیست؟

پشم سنگ تخته ای یا همان پشم سنگ پانلی به دلیل داشتن استحکام مطلوب و قابلیت های مختلف در صنعت و ساختمان به عنوان عایق صوتی و حرارتی مورد استفاده قرار میگیرد. به صورت تخته‌هایی با ضخامت مختلف در بازار عرضه می‌شود. از این پوشش به جهت عایق‌کاری کف ساختمان‌ها استفاده می‌گردد. این پنل ها در جذب ارتعاشات بسیار کاربردی بوده و در ساخت سازه های مرتعش از آنها استفاده می‌شود. عایق تخته ای دارای دوام بالا بوده و در برابر آتش به خوبی عمل می‌کند. البته نباید عایق بودن آنها در برابر صوت را نیز از یاد برد.

پشم سنگ تخته ای به طور معمول در دو نوع فویل دار و بدون فویل تولید می‌گردد. فویل موجود در پشت پشم سنگ تخته ای عایق خوبی در برابر رطوبت و نفوذ آب بوده و از صدمات آن‌ها به ساختمان جلوگیری می‌کند.
از دیگر مزیت های پشم سنگ ورقه ای ضریب حرارتی پایین آن می‌باشد و از آن در ساخت مخازن استفاده می‌گردد.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با پشم سنگ، مطلب پشم سنگ چیست را نیز مطالعه کنید.

پشم سنگ تخته ای پانلی

کاربرد و موارد مصرف پشم سنگ تخته ای

کاربرد عایق صوتی پشم سنگ

عایق صدا

عایق فنوپانل (phono panel) از دو طریق به کاهش صدا کمک می کند، با کاهش انتقال صدا در میان اجزاء متشکله سازه و یا جذب صدا در سطح .
استفاده از این نوع پنل آرامش را به تمامی ساختمان ها برمیگرداند و محیطی آرام را برای محل زندگی به ارمغان می‌آورد.

کاربرد عایق حرارتی پشم سنگ

عایق حرارت

عمل عایق حرارتی پشم سنگ بدین گونه است که از انتقال انرژی از طریق همرفت، هدایت و تابش جلوگیری می کند و در نهایت جریان انرژی قطع می شود یا به حداقل می رسد.
هرچه قابلیت ضریب رسانایی حرارتی (هدایت حرارتی) پشم ‌سنگ فنوپانل کمتر باشد، کیفیت عایق حرارت بهتر است.
لازم به ذکر است که ضریب رسانایی حرارتی پشم سنگ (یا همان ضریب هدایت حرارتی) کمتر از چهار هزارم وات بر متر درجه کلوین می باشد که آن را در زمره عایق‌های حرارتی بسیار مطلوب قرار می دهد.
کاربرد عایق برودتی پشم سنگ

عایق برودتی

پنل پشم سنگ تخته ای یک عایق برودت مناسب است که محیط گرم را گرم و محیط سرد را سرد نگه می دارد این خصوصیت مبنای صرفه جویی در مصرف انرژی به وسیله عایق کاری است.

عوامل موثر در کیفیت پشم سنگ تخته ای

مواد اولیه مناسب یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در کیفیت پشم سنگ تخته ای محسوب می‌شود. سنگ بازالت یک ماده معدنی است که میزان استفاده ازآن در کیفیت پشم سنگ موثر می باشد. مورد دیگر در مواد اولیه پنل پشم سنگ تخته ای استفاده از زرین مرغوب است که باید به آن توجه شود.
شرکت پشم سنگ ایران، به عنوان تولید کننده مرغوب‌ترین عایق‌ تخته‌ای، از بهترین سنگ بازالت در تولید پشم سنگ تخته‌ای استفاده میکند.

قیمت پشم سنگ تخته ای

کیفیت و جنس یک محصول نقش مهمی در قیمت آن را ایفا می‌کند. این مورد در قیمت پشم سنگ تخته ای نیز صادق می‌باشد. کیفیت ساخت پانل به طور مستقیم با قیمت آن مرتبط است. برندهای مختلف قیمت های مختلفی را برای محصول‌شان در نظر می‌گیرند. اگر به دنبال بهترین کیفیت در پشم سنگ هستید، می توانید آن را از شرکت پشم سنگ ایران تهیه فرمایید. شما می‌توانید برای اطلاع بیشتر از قیمت روز و انتخاب بهترین نوع پشم سنگ با توجه به موارد مصرفی خود با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و مشاوره رایگان کارشناسان پیش از خرید دریافت کنید.

روش تولید عایق پشم سنگ تخته ای

در ساخت عایق پشم سنگ تخته ای، سنگ بازالت ذوب شده و آن را با مقداری رزین مخلوط می‌کنند. سپس به وسیله ای دستگاه آن ها را به شکل تخته با ضخامت،طول و چگالی مختلف درآورده و در بسته بندی می‌کند.
پشم سنگ تخته ای پانلی

انواع پشم سنگ تخته ای

انواع پشم سنگ تخته ای موجود در بازار به صورت زیر است:
. عایق تخته ای ساده
از این نوع پوشش برای عایق کردن بین سقف و طبقات، روی بتن و کف ساختمان استفاده می‌شودو به شکل تخته های مستطیلی در بازار یافت می‌شود.
. عایق تخته ای با روکش کاغذ کرافت
کاغذ کرافت، کاغذی با مقاومت و کشسانی بالا است. شرکت ها با ترکیب این کاغذ خاص با پشم سنگ تخته ای، عایق‌هایی بادوام تری را برای جلوگیری از آسیب های فیزیکی و رطوبتی تولید میکنند.

دانسیته پشم سنگ تخته ای

دانسیته یکی عوامل مهم در پشم سنگ تخته ای محسوب میشود. شرکت پشم سنگ ایران پشم سنگ تخته ای را در دانسیته های زیر تولید و بفروش می‌رساند:
پشم سنگ تخته ای با دانسیته 50
پشم سنگ تخته ای با دانسیته 60
پشم سنگ تخته ای با دانسیته 80
پشم سنگ تخته ای با دانسیته 100
پشم سنگ تخته ای با دانسیته 120
پشم سنگ تخته ای با دانسیته 130
پشم سنگ تخته ای با دانسیته 150

ضخامت پشم سنگ پانلی

دانسیته یکی عوامل مهم در پشم سنگ تخته ای محسوب میشود. شرکت پشم سنگ ایران پشم سنگ تخته ای را در دانسیته های زیر تولید و بفروش می‌رساند:
پشم سنگ تخته ای با ضخامت 30
پشم سنگ تخته ای با ضخامت 40
پشم سنگ تخته ای با ضخامت 50
پشم سنگ تخته ای با ضخامت 60
پشم سنگ تخته ای با ضخامت 70
پشم سنگ تخته ای با ضخامت 75
پشم سنگ تخته ای با ضخامت 80
پشم سنگ تخته ای با ضخامت 90
پشم سنگ تخته ای با ضخامت 100