پشم سنگ بلاگ

عمر مفید پشم سنگ

جدول محتوا

در دنیای امروز که بهره‌وری انرژی و کاهش هزینه‌ها اهمیت بسیاری پیدا کرده‌اند، استفاده از عایق‌های حرارتی، به‌ویژه عایق پشم سنگ، به طور چشمگیری مورد توجه قرار گرفته است،زیرا وقتی صحبت از عایق کاری می شود، در میان گزینه ها، یکی از گزینه هایی که امتحان خود را پس داده و بر اساس اصول چند صد ساله تکامل یافته است، عایق پشم سنگ است.
عمر مفید عایق پشم سنگ یکی از عوامل حیاتی است که بر تصمیم‌گیری در مورد استفاده از این ماده تأثیر می‌گذارد.
این مقاله به بررسی عواملی که بر عمر مفید عایق پشم سنگ تأثیر می‌گذارند، ویژگی‌ها و مزایای آن، و بهترین روش‌ها برای نگهداری و افزایش دوام این ماده عایقی می‌پردازد.

در اصل با الهام از فرآیندهای طبیعی مشاهده شده، در آتشفشان های هاوایی، جایی که گدازه مذاب به صخره های فیبری شبیه پشم جامد می شود، تولید پشم سنگ با چرخاندن و خنک کردن سنگ مذاب از این پدیده تقلید می کند.
پشم سنگ، سنگ بازالت سرچشمه می گیرد چیزی فراتر از یک عایق است ، این بازتابی از توانایی طبیعت برای محافظت، حفظ و استقامت است.
ترکیب معدنی پشم سنگ آن را در برابر بسیاری از عواملی که ممکن است مواد دیگر را تخریب کنند، مقاوم می کند. این منبع غذایی برای آفات فراهم نمی کند، در اثر قرار گرفتن در معرض ترکیبات آلی پوسیده یا تخریب نمی شود و تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش باقی می ماند.
پشم سنگ از نظر شیمیایی پایدار است، به این معنی که با اکثر مصالح ساختمانی واکنش نشان نمی دهد یا در طول زمان گازهای مضر تولید نمی کند. این امر هم طول عمر و هم حفظ محیط اطراف را تضمین می کند.
دوام عایق پشم سنگ به معنی تعویض و تعمیرات کمتر در طول سال هاست. این طول عمر نه تنها هزینه های طولانی مدت را کاهش می دهد، بلکه اختلالات ناشی از کار تعمیر و نگهداری را نیز به حداقل می رساند.
دوام جنبه اکولوژیکی نیز دارد. موادی که عمر طولانی تری دارند، دفعات تعویض را کاهش می دهند که به نوبه خود اثرات زیست محیطی مربوط به تولید، حمل و نقل و زباله را کاهش می دهد.
پشم سنگ که پشم معدنی نیز نامیده می شود، یک ماده عایق همه کاره و بسیار بادوام است. این به طور منحصر به فرد قادر به ارائه همزمان حفاظت حرارتی، صوتی و آتش سوزی است. دوام و عملکرد بالای پشم سنگ آن را برای کاربردهای مختلف از جمله سقف های شیبدار و مسطح، کفپوش ها و دیوارهای خارجی، داخلی و جداکننده مفید می کند.

جهت دریافت مشاوره و سفارش محصول ، میتوانید از طریق فرم روبرو یا تماس با کارشناسان ما ، سفارش خود را ثبت نمایید. 

دو جنبه اصلی دوام در هر مصالح ساختمانی وجود دارد :

1. اولین مورد توانایی آن در حفظ عملکرد ثابت در تمام جنبه های مهم مانند مقاومت حرارتی، مکانیکی، رطوبتی یا آتش سوزی است.
2. همچنین باید طول عمر بالایی نسبت به عملکرد مورد نظر خود داشته باشد. به عنوان مثال، طول عمر 50 سال یا بیشتر باید برای محصولات عایق در نظر گرفته شود زیرا ساختمان ها می توانند برای چندین دهه پابرجا بمانند. پشم سنگ هر دو این شرایط را برآورده می کند.
یک محصول ساختمانی بادوام یک محصول پایدار است. عایق پشم سنگ عملکرد قوی خود را در طول عمر خود بدون نیاز به تعمیر و نگهداری یا تعویض منظم حفظ می کند. همچنین قابل بازیافت است و از منابع تجدیدپذیر ساخته شده است. این بدان معناست که استفاده از آن منابع کمتری مصرف می کند، ضایعات کمتری ایجاد می کند و تأثیر تولید آن در دوره های زمانی طولانی پخش می شود. دوام و کارایی زیست محیطی دست به دست هم داده و به پیشرفت ما در جهت مصرف و تولید پایدار کمک می کنند.
پشم سنگ مقاوم در برابر آتش، مقاوم در برابر مواد شیمیایی و میکروارگانیسم ها است و رشد باکتری ها و کپک ها را افزایش نمی دهد. همچنین مستعد خوردگی نیست. این باعث می شود که به خصوص در نحوه دوام آن همه کاره باشد. یعنی می تواند در مقایسه با سایر مواد عایق، بیشترین تنوع نیروهای مخرب را تحمل کند.
جهت سفارش پشم سنگ با انواع دانسیته (چگالی) به وبسایت pashmesangiran.ir مراجعه بفرمایید و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.
تلفن تماس با شرکت پشم سنگ ایران 91006727 ۰۲۱

ویژگی مقاومت در برابر آتش پشم سنگ

مقاومت در برابر آتش یکی از ویژگی های اصلی پشم سنگ است که آن را از مواد جایگزین متمایز می کند. عایق پشم سنگ می تواند تاثیر قابل توجهی بر ایمنی ساختمان در برابر آتش داشته باشد. نکته مهم این است که خواص ایمنی عایق پشم سنگ در برابر آتش در طول زمان تغییر نخواهد کرد. پشم سنگ غیر قابل احتراق بوده و مقاومت عناصر ساختمانی در برابر آتش را بهبود می بخشد و مقاومت در برابر آتش در طول عمر ساختمان باقی می ماند.
عملکرد حرارتی ثابت دیوارها، کف‌ها و سقف برای اطمینان از اینکه بعد از چندین سال استفاده با افزایش ناگهانی هزینه قبض های گرمایش یا سرمایش مواجه نشوید، بسیار مهم است.
یکی از جالب‌ترین بحث‌ها در حال حاضر، چگونگی پرداختن به دوام مصالح و اجزای ساختمانی است. دوام به عنوان “توانایی یک محصول برای حفظ عملکرد مورد نیاز خود در طول زمان، تحت تاثیر شرایط قابل پیش بینی” تعریف می شود.

چرا دوام در حال حاضر برای ساختمان های آینده بسیار مهم شده است؟

امروزه عموماً پذیرفته شده است که پایداری ساختمانها تابعی از دوام آنهاست. مواد بادوام به معنای راه حل های پایدارتر است: هزینه های زیست محیطی و اجتماعی برای تولید یک محصول در واقع همیشه باید در طول عمر محصول در نظر گرفته شود.
ساختمان های ساخته شده از اجزای بادوام نیاز به نظارت فنی کمتری دارند و بنابراین باید به دلیل صرفه جویی در انرژی و مواد مورد استفاده برای نگهداری و تعمیر نهایی، مصالح با طول عمر بیشتر در نظر گرفته شوند.
در واقع هزینه های نگهداری و مدیریت در طول عمر ساختمان ها حدود 5 برابر بیشتر از هزینه های ساخت و ساز است. بنابراین انتخاب محصولات بادوام یک انتخاب هوشمندانه اقتصادی و زیست محیطی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *