خرید پشم سنگ رولی (لحافی)

عایق پشم سنگ رول (لحافی)

پشم سنگ لحافی یکی از مقاوم ترین تجهیزات و محصولات است که کاربرد متنوعی در صنعت و ساختمان سازی دارد. این محصول را می توان زیر مجموعه عایق های صوتی و حرارتی معرفی کرد که در صنعت و ساخت و ساز مورد استفاده قرار میگیرد. در تولید این محصول از سنگ بازالت به همراه الیاف خام پشم سنگ استفاده می شود که به صورت لایه های متراکم در کنار هم قرار می گیرند.

مقاومت فوق العاده این محصولات در برابر حرارت و صدا سبب شده تا در بخش های مختلف از ساختمان به عنوان یکی از بهترین عایق های حرارت، سرما و صدا استفاده شود. استقبال بی نظیر از این تجهیزات سبب شد تا نمونه های مختلف آن در شکل های متفاوت طراحی و تولید شوند که در میان آن ها عایق پشم سنگ رول (لحافی) فویلدار مقاومت قابل توجهی در برابر حرارت و آتش دارد. برای خرید پشم سنگ لحافی از شرکت پشم سنگ ایران، اولین تولید کننده عایق پشم سنگ در ایران می توانید به وب سایت این مجموعه مراجعه نمایید.

پشم سنگ رولی لحافی توری

پشم سنگ لحافی (رولی) چیست؟

عایق پشم سنگ رول (لحافی) را می توان یک نوع عایق پشم سنگ لحافی رزین دار معرفی کرد که به منظور عایق کاری بخش های مختلف مانند لوله و فرهای ضخیم تاسیسات، داکت ها و دیگ بخار مورد استفاده قرار میگیرد. براساس متریال و نحوه ساخت پشم سنگ رول لحافی؛ معمولا در صنایع مختلف جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است، با این وجود نمی توان از عملکرد خاص آن در ساخت و ساز ساختمان ها نیز چشم پوشی کرد.

پشم سنگ رولی لحافی با روکش فویل 190 میکرون
پشم سنگ رولی لحافی با روکش کرافت
پشم سنگ رولی لحافی با روکش مسلح

کاربرد و موارد مصرف پشم سنگ لحاف

با توجه به اینکه هر یک از انواع عایق های رول از ویژگی های خاص خود برخوردارند، پس می توان از آن ها در بخش های مختلف استفاده نمود که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نیروگاه
  • کارخانه جات
  • صنایع پتروشیمی
  • سیستم تهویه هوا
  • سیستم برودتی حرارتی
  • اتصالات سرویس بهداشتی
  • در صنایع غذاسازی برای اینکه بتوانند مواد گرم و سرد را به بخش های مختلف منتقل کنند، از این متریال برای عایق کاری دستگاه و لوله های انتقال استفاده می شود. از قابلیت و کاربرد های مهم این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    کاربرد عایق صوتی پشم سنگ

    عایق صوتی

    در مشاغل پر سروصدا برای اینکه صدای حاصل شده در یک محیط به بیرون نفوذ نکند از عایق پشم سنگ رول استفاده می شود. در این حالت دیوار های داخلی به واسطه این متریال به صور کامل پوشانده می شود که از درز کردن صدا به بیرون جلوگیری می کند. استودیو، سالن های صدا سازی و … از مهم ترین بخش هایی هستند از پشم سنگ لحافی استفاده می کنند.

    کاربرد عایق حرارتی پشم سنگ

    عایق حرارتی

    در مشاغل پر سروصدا برای اینکه صدای حاصل شده در یک محیط به بیرون نفوذ نکند از عایق پشم سنگ رول استفاده می شود. در این حالت دیوار های داخلی به واسطه این متریال به صور کامل پوشانده می شود که از درز کردن صدا به بیرون جلوگیری می کند. استودیو، سالن های صدا سازی و … از مهم ترین بخش هایی هستند از پشم سنگ لحافی استفاده می کنند.

    عوامل موثر در کیفیت پشم سنگ لحافی

    برای تولید عایق رولی از مواد اولیه متنوع استفاده می شود که از مهم ترین آن ها می توان به سنگ های معدنی، سرباره یا ضایعات کوره ذوب آهن، الیاف خام و … استفاده می شود. کیفیت هر یک از متریال به کار رفته در این محصول نقش بسزایی در تولید پشم سنگ لحافی مرغوب دارد.

    در کنار مواد اولیه با کیفیت استفاده از تجهیزات پیشرفته نیز در این امر تاثیر بسزایی خواهد داشت، همین امر سبب شده تا مجموعه های حرفه ای مانند پشم سنگ ایران با بکارگیری جدیدترین دستگاه های روز دنیا بهترین محصول با کیفیت را به بازار عرضه کند.

    قیمت پشم سنگ لحافی رولی

    بدون در نظر گرفتن تورم و نوسانات قیمت ارز که تاثیر مستقیم بر روی قیمت این محصول دارند، عواملی نظیر نوع روکش، الیاف مورد استفاده، ضخامت و وزن عایق پشم سنگ لحافی در قیمت این محصول تاثیر بسزایی دارند.

    بهتر است بدانید که این متریال به عنوان سالانه قیمت گذاری می شود، برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید به مجموعه هایی که در زمینه فروش حضوری و آنلاین فعالیت می کنند مراجعه کنید. در این مجموعه ها کارشناسان واحد پشتیبانی و فروش اطلاعات کامل درباره هر محصول و قیمت آن را در اختیار شما قرار می دهد.

    روش تولید عایق پشم سنگ لحافی

    برای تولید عایق لحافی مراحل مشخصی تعیین شده که شامل موارد زیر هستند:

  • مواد اولیه مانند سنگ معدنی بازالت و مقدار لازم سرباره تهیه می شود.
  • تمامی مواد پس از قرار گرفتن در کوره؛ حرارت و هوادهی می شوند، میزان حرارت داخل کوره تا 1600 درجه خواهد رسید.
  • پس از این که مواد اولیه کاملا ذوب شد، وارد گرداننده دوار می شوند.
  • پس از تبدیل شدن به الیاف های باریک و بلند مواد روغنی و رزین به آن افزوده خواهد شد.
  • برای اینکه بتوان الیاف ها را از هم جدا کرد از فن های قدرتمند استفاده می شود.
  • الیاف ها با کمک دستگاه جمع کننده روی هم قرار گرفته و با کمک دستگاه پرس کاملا فشرده سازی خواهند شد.
  • متریال آماده شده در متراژ مختلف برش و برای ارسال به بازار بسته بندی می شوند.
  • انواع پشم سنگ لحافی

    باستقبال بی نظیر از این محصول در مصارف مختلف سبب شد تا تولیدکنندگان مدل های متنوع از آن را طراحی و تولید کنند، هر یک از موارد تولید شده ویژگی و کاربرد متنوع دارند و شامل موارد زیر هستند:

    عایق رول بدون روکش

    این متریال با وجود داشتن وزن سبک و بدون روکش؛ مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی، گرد و خاک، رشد قارچ و … دارد. معمولا از این مدل عایق رولی برای پوشش سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شود و با کمک چسب قوی می توان آن را به سادگی نصب کرد.

    پشم سنگ رولی لحافی توری

    عایق رول با روکش کاغذ کرافت

    برای عایق کاری تاسیسات خارج ساختمانی از این متریال کاربردی استفاده می شود، زیرا به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و اشعه های UV، ماندگاری بسیار بالایی دارد. یکی از پرفروش ترین زیرمجموعه های عایق پشم سنگ رولی که در دسته عایق های صوتی و حرارتی قرار می گیرد، میزان ضریب انتقال حرارت و صوت در این عایق ها بسیار کم است. این محصول با مقدار تخلخل و دانسیته متنوع طراحی و تولید می شود که تاثیر بسزایی در قیمت و کیفیت آن دارد.

    پشم سنگ رولی لحافی با روکش کرافت

    عایق رول با روکش فویل آلومینیوم مسلح (عایق لحافی رزین دار فویلدار)

    پشم سنگ فنوفلت به واسطه داشتن ویژگی های فوق العاده، قابلیت های متنوعی در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. انواع عایق رول از مقاومت بالایی در برابر حرارت و صوت دارند به همین دلیل در کارخانه جات مختلف سیمان، فولاد، مس و … مورد استفاده قرار میگیرند. پشم سنگ لحافی رزین دار نمونه منحصر بفرد برای مجموعه هایی است که به محیطی با ویژگی های دفع صوت، حریق رطوبت نیاز دارند. فنوفلت با محیط زیست سازگاری بالایی دارد، حمل و نقل آن ساده است و به راحتی نصب می شود.

    پشم سنگ رولی لحافی با روکش مسلح

    ضخامت های موجود پشم سنگ لوله ای (50) میلی متر

    میزان ضخامت عایق های رولی یکی از معیار های مهم در زمان خرید این متریال است. با وجود این که نرمال ضخامت استفاده شده در این تجهیزات 3 الی 10 سانتی متر است اما گاهی به درخواست مشتریان و برای اقدامات خاص از پشم سنگ لوله ای (50) میلی متر استفاده می شود که ضخامت و دانسیته مختلف دارد.

    وزن های مختلف پشم سنگ لحافی

    از مشخصات کلی این نوع عایق می توان به وزن آن اشاره کرد، معمولا در عایق های لحافی با دانسیته 30 و 50 کیلوگرم بر مترمکعب طول آن 10 الی 12 متر و عرض آن 1 الی 20/1 متر با ضخامت 30 الی 50 میلیمتر است.

    جمع بندی

    میزان استحکام فوم در برابر حریق، متراژ، ابعاد، نوع ساختار و بافت آن از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت و کیفیت این محصول به شمار می آید. عایق رول بر اساس استاندارد های جهانی طراحی و تولید می شود و ضخامت و وزن آن به حد ایده آل است. برای اطلاع از قیمت روز و انتخاب بهترین نوع پشم سنگ با توجه به موارد مصرفی می توانید با شماره های موجود در سایت پشم سنگ ایران تماس گرفته و مشاوره رایگان پیش از خرید دریافت کنید.