خرید پشم سنگ پتویی (ایزوبلانکت)

عایق پشم سنگ پتویی (ایزوبلانکت)

حرارت و صوت مواردی هستند که باید از ورود یا خروج آن ها محافظت کرد. نباید اجازه داد که دما از محیط خانه خارج شود، تا در زمستان ها انرژی کمتری مصرف شود. یا در رابطه با صدا باید گفت که گاهی شاید به این موضوع توجه کرده باشید، صداهای بیرون که به نویز شناخته می شوند، آزار دهنده هستند. برای اینکه اجازه ورود این صداها به محیط داخلی خانه یا محل کار داده نشود، از عایق صوتی استفاده می شود. حتی برای موسیقی دانان که به محیطی آکوستیک احتیاج دارند تا صدا از محیط خارج نشود، استفاده از عایق صوتی مفید و کاربردی است. عایق پشم سنگ ایزوبلانکت (iso blanket) که به عایق پشم سنگ پتویی نیز شناخته می شود، عایقی صوتی و حرارتی است که انواع مختلفی نیز دارد. در واقع، تفاوت در انواع ایزوبلانکت ها بر اساس ضریب انتقال صدا که هر عایق دارد تعیین می شود. برای آشنایی بیشتر با این محصول با ما همراه باشید.

پشم سنگ پتویی چیست؟

عایق پشم سنگ ایزوبلانکت iso blanket، عایق مسدود کننده صدا با چگالی بالا و یک عایق حرارتی است. از بخش عایق صوتی این محصول، در ساخت عایق صوتی دیوارها، سقف و زمین استفاده می شود. عایق پشم سنگ پتویی از دو فاکتور برای تولید عایقی برای مهار نویز هوابرد و صدایی که بین دو محیط رد و بدل می شود استفاده می کند. این عوامل شامل تکنولوژی روز و انعطاف پذیری این ماده است. این عایق به حالت ویسکوالاستیک است. چرا که از ترکیب فیلر قیر، فیلرهای معدنی و لاستیک مصنوعی ساخته می‌شود. ترکیب این مواد مانع موثری بر مسیر انتقال صدا و نویز ایجاد می کنند. این عایق توسط روکشی از جنس پلی اتیلن کاور می شود که در دو طرف آن قرار می گیرد. عایق پشم سنگ پتویی انواع مختلفی دارد و به صورت رول در ابعاد مختلفی تولید می شود. اگر به این محصول در تعداد احتیاج دارید، باید آن را به فرم پالت تهیه کنید. معمولا هر پالت شامل 28 رول است. برای اینکه کارایی این عایق بیشتر شود، معمولا آن را بین لایه های ساختمان مانند دو صفحه گچی یا پلاستر بورد قرار می دهند. معمولا چگالی 4.5 کیلوگرم بر متر مربع برای عایق پشم سنگ پتویی نسخه Pro و چگالی 6.5 کیلوگرم بر متر در نسخه استاندارد، توانایی بالایی در ایزوله کردن محیط دارد. عایق پشم سنگ پتویی عایق حرارتی نیز هست که در ساخت بناهای مختلف به کار برده می شود. از این عایق در عایق کاری تجهیزات صنعتی استفاده می شود.
پشم سنگ پتویی

کاربرد و مصارف پشم سنگ پتویی

با توجه به نوع عایقی که می خواهید استفاده کنید، کاربرد عایق پشم سنگ متفاوت خواهد بود. اگر از حالت عایق صوتی پشم سنگ استفاده می کنید، باید بدانید که در چه فضایی می توان از آن استفاده کرد. در رابطه با عایق حرارتی پشم سنگ نیز به همین صورت است. کاربرد پشم سنگ با توجه به صنعتی یا غیر صنعتی بودن نیز متفاوت است. استفاده از عایق رول یکطرف توری یا پشم سنگ پتویی در صنایع زیر بسیار حیاتی است.
· در صنعت نفت و گاز، فولاد، پتروشیمی و نیروگاه ها
· در ساخت انواع مخازن و گرمخانه های صنعتی
· برای محافظت خانه ها در برابر حریق
· برای ساخت دیگ بخار در صنعت
· در طراحی و ساخت توربین صنعتی
· در ساخت بخش شیروانی خانه ها به عنوان یک عایق حرارتی
· در دودکش خانه ها
· اگزوزهای صنعتی

کاربرد عایق صوتی پشم سنگ پتویی به شرح زیر است.

· در ساخت بناهای جدید برای جلوگیری از ورود و خروج صدا
· در ساخت بخش شیروانی خانه ها
· در ساخت اتاق های آکوستیک

عوامل موثر در کیفیت پشم سنگ پتویی

از عوامل موثر بر کیفیت پشم سنگ پتویی می‌توان به پشم سنگ پتویی توری دار یا بدون توری اشاره کرد. حالت توری دار و بدون توری کاربردهای مختلفی دارد که می تواند یکی از عوامل موثر بر کیفیت این پشم سنگ باشد. این نکته را باید مد نظر قرار دهید که برای کاربردی تر شدن این محصول معمولا آن را روکش می کنند. ماده تشکیل دهنده این روکش شامل توری سیمی، پارچه نشوز، کاغذ گرافت، فویل ها یا کاغذهای آلومینیومی است. عامل دیگری که هنگام خرید عایق پشم سنگ پتویی باید دقت کنید، میزان دانسیته و ابعاد آن است که می تواند بر کاربرد این ماده اثر گذار باشد.
پشم سنگ تخته ای پانلی

قیمت پشم سنگ پتویی

قیمت پشم سنگ پتویی به چندین عامل وابسته است که تعیین کننده هزینه این محصول هستند. ضخامت، چگالی، کیفیت محصول، چند لایه بودن عایق از عوامل موثر در تعیین قیمت این محصول هستند. به همین دلیل، بیان قیمت دقیق عایق پشم سنگ توری دار با توجه به تغییرات قیمت مواد تشکیل دهنده این نوع عایق، امکان پذیر نیست. برای آگاهی از قیمت ها می توانید از طریق شرکت پشم سنگ ایران، اولین تولید کننده عایق پشم سنگ در ایران، اقدام کنید. برای اطلاع از قیمت ها و محصولات موجود در این شرکت می توانید با شماره های 91006727 ، 3-88895601 و 33- 88809529 که داخل سایت شرکت ثبت شده است، تماس برقرار کنید.

روش تولید عایق پشم سنگ پتویی

عایق پشم سنگ حرارتی را از سنگ های بازالتی که به سنگ آهک معروف هستند، تهیه می کنند. این سنگ از طریق فرایند همجوشی در دمای 1500 درجه سانتی گراد به دست می آید. در فرایند تشکیل این عایق، کک و زغال سنگ نیز اضافه می شود. در این شرایط، ماده به دست آمده با مواد سخت کننده بازیافت شده و به سنگی مذاب تبدیل می شود. بعد از آن این سنگ مذاب به الیاف تبدیل می شود و با موادی چون رزین و روغن پودر شده کاور می شود. سپس، این ماده جدید تشکیل شده، دوباره به کوره فرستاده می شود تا شکل نهایی را به خود بگیرد و مقاوم شود. در حالتی که می خواهند از پشم سنگ به عنوان عایق صوتی استفاده کنند، معمولا از پرکننده قیر، مواد معدنی و لاستیک مصنوعی استفاده می کنند.

انواع پشم پتویی

پشم سنگ پتویی به پشم سنگ رولی یا لحافی نیز معروف است که در ابعاد 1.2 × 10 متر ساخته می شود و ضخامت آن بین 3 تا 8 سانتی متر است. نوع دیگر، پشم سنگ فویل دار، پشم سنگ پانلی و پشم سنگ توری دار، پشم سنگ تخته ای، پشم سنگ فله، پشم سنگ نانو است.