پشم سنگ بلاگ

مزایای عایق پشم سنگ در ساختمان سازی

جدول محتوا

عایق بندی جزء موارد کلیدی هر پروژه ساختمانی است، زیرا می تواند بهره وری انرژی، راحتی و ایمنی ساکنان را بهبود بخشد. با این حال، همه عایق ها تمامی ویژگی عایق بودن را با هم ندارند برخی ممکن است دارای اشکالاتی مانند مقاومت کم در برابر آتش، جذب ضعیف صدا، یا نگرانی های محیطی باشند.
به همین دلیل است که عایق پشم سنگ یک انتخاب عالی برای عایق ساختمان میباشد، زیرا مزایای زیادی نسبت به سایرعایق ها دارد.
در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که عایق پشم سنگ چیست، چگونه ساخته می شود و چه مزایایی می تواند برای محیط سکونت شما خواهد داشت .

عایق پشم سنگ چیست؟

عایق پشم سنگ که یک نوع عایق پشم معدنی نیز میباشد از سنگ آذرین بازالت تولید میشود. این مواد ذوب شده به الیاف تبدیل می شوند و سپس فشرده می شوند تا عایق متراکم، مقاوم در برابر حرارت و جاذب صدا ایجاد کند.
عایق پشم سنگ به اشکال مختلف مانند فله ، رول های مسلح و توری دار، پنل و لوله ایی وجود دارد و می تواند برای کاربردهای مختلفی مانند سقف، دیوار، کف، سقف، لوله، کانال یا تجهیزات صنعتی استفاده شود.

مزایای عایق پشم سنگ چیست؟

عایق پشم سنگ دارای مزایای بسیاری است که آن را به انتخابی ایده آل برای کاربردهای مختلف تبدیل می کند.
در اینجا برخی از موارد اصلی آورده شده است:

عملکرد حرارتی پشم سنگ

عایق پشم سنگ دارای خواص حرارتی عالی است .قابلیت رسانایی حرارتی یکی از مهمترین ویژگی های عایق های حرارتی است. از نظر ترمودینامیک انرژی حرارتی همواره تمایل دارد از طریق یک، دو یا سه پدیدیه همرفت،هدایت و تابش از منبع گرم به منبع سرد جریان یابد. این جریان انرژِی حرارتی تا وقتی ادامه می یابد که هر دو منبع به یک دمای واحد، که آن را دمای تعادل می نامند برسد. عمل عایق حرارتی پشم سنگ بدین گونه است که از انتقال حرارتی از هر سه طریق فوق جلوگیری می کند و در نهایت جریان انرژِی قطع می شود و یا به حداقل می رسد.
این خصوصیت مبنای صرفه جویی در مصرف انرژی به وسیله عایق کاری است. در ساختمان ها ی مسکونی از عایق به منظور کاهش مصرف انرژیِ استفاده می شود. به عنوان مثال عملکرد (مقاومت حرارتی) لایه ای از عایق پشم سنگ به ضخامت 5 سانتی متر همانند عملکرد دیوار آجری به ضخامت یک متر است و همان کار دیوارهای قطور ساختمان های قدیمی را انجام می دهد که سبب می شد این ساختمان ها در زمستان گرم و در تابستان خنک باشند. به طور کی کار عایق حرارتی این است که محیط گرم را گرم و محیط سرد را سرد نگه دارد. این خصوصیت مبنای صرفه جویی در مصرف انرژی به وسیله عایق کاری است. در ساختمان ها ی مسکونی از عایق به منظور کاهش مصرف انرژیِ استفاده می شود. به عنوان مثال عملکرد (مقاومت حرارتی) لایه ای از عایق پشم سنگ به ضخامت 5 سانتی متر همانند عملکرد دیوار آجری به ضخامت یک متر است و همان کار دیوارهای قطور ساختمان های قدیمی را انجام می دهد که سبب می شد این ساختمان ها در زمستان گرم و در تابستان خنک باشند. به طور کی کار عایق حرارتی این است که محیط گرم را گرم و محیط سرد را سرد نگه دارد. هر چه قابلیت رسانایی حرارتی کمتر باشد کیفیت عایق بهتر است ضریب رسانایی حرارتی پشم سنگ کمتر از چهل هزارم وات بر متر درجه کلوین میباشد. هر چه قابلیت رسانایی حرارتی کمتر باشد کیفیت عایق بهتر است ضریب رسانایی حرارتی پشم سنگ کمتر از چهل هزارم وات بر متر درجه کلوین میباشد.

جهت دریافت مشاوره و سفارش محصول ، میتوانید از طریق فرم روبرو یا تماس با کارشناسان ما ، سفارش خود را ثبت نمایید. 

ایمنی پشم سنگ در برابر آتش :

عایق پشم سنگ غیر قابل احتراق است و می تواند تا دمای 750 درجه سانتیگراد را بدون ذوب شدن یا انتشار دود سمی تحمل کند. این می تواند ایمنی ساختمان ها در برابر آتش را افزایش دهد و ساکنان و سازه را از آسیب آتش محافظت کند. عایق پشم سنگ همچنین می تواند به عنوان یک مانع آتش عمل کند و از گسترش شعله بین اتاق ها یا طبقات جلوگیری کند.الیاف پشم سنگ ایران در مقابل شعله مستقیم آتش تا 4 ساعت مقاومت می کنند.

عایق صوتی پشم سنگ :

عایق پشم سنگ دارای قابلیت جذب صدا عالی است که می تواند انتقال نویز بین فضاها را کاهش دهد. همچنین می‌تواند ارتعاشات و پژواک‌های داخل اتاق را کاهش دهد. عایق پشم سنگ از دو طریق به کاهش صدا کمک می کند، با کاهش انتقال صدا در میان اجزاء متشکله سازه و یا جذب صدا در سطح.
افت انتقال صدا عبارت از کاهش انرژی صوتی هنگام عبور از دیوار، کف، بام وغیره که در مجموع از خصوصیات محیط مادی است. صدا ممکن است در اثر ارتعاش هوا و یا در اثر ضربه مکانیکی ایجاد شود که هر کدام در جای خود باید مورد بررسی قرار گیرد.
این می تواند آسایش صوتی و حریم خصوصی ساکنین را بهبود بخشد و محیطی آرام تر و سازنده تر ایجاد کند. عایق پشم سنگ همچنین می تواند به برآوردن الزامات آکوستیک قوانین و استانداردهای ساختمانی کمک کند.

دوام پشم سنگ :

عایق پشم سنگ ذاتا استریل هستند و این عایق محیط مناسبی برای رشد آفت،قارچ،باکتری و حشرات موذی نیست و به عنوان یک ماده معدنی در برابر این انگل ها مصونیت دارد.

پایداری پشم سنگ :

عایق پشم سنگ از مواد طبیعی و و قابل تجدید هستند ساخته می شود. این ماده حاوی هیچ گونه مواد مضر یا گازهای مخرب لایه ازن نیست. همچنین می توان آن را در پایان چرخه عمر خود بدون از دست دادن کیفیت یا عملکرد خود بازیافت کرد. عایق پشم سنگ می تواند با کاهش مصرف انرژی، انتشار گازهای گلخانه ای، تولید زباله و کاهش منابع به پایداری ساختمان ها و محیط زیست کمک کند.
برای آگاهی از قیمت ها می توانید با تماس با شرکت پشم سنگ ایران، اولین تولید کننده عایق پشم سنگ در ایران، اطلاعات لازم را کسب کنید.
شماره های این شرکت به ترتیب به صورت 91006727 ، 3-88895601 و 33- 88809529 است که در داخل سایت شرکت نیز ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *