پشم سنگ بلاگ

روش تولید پشم سنگ

جدول محتوا

مراحل تولید پشم سنگ چیست

با توجه به اهمیت بالای استفاده از پشم سنگ در کاهش مصرف انرژی و افزایش کارایی ساختمان‌ها، آشنایی با فرآیند تولید این ماده ضروری به نظر می‌رسد. از انتخاب مواد اولیه تا تبدیل آنها به الیاف پشم سنگ و در نهایت بسته‌بندی و آماده‌سازی برای عرضه به بازار، هر مرحله دارای جزئیات و تکنیک‌های خاصی است که آگاهی از آن‌ها می‌تواند به بهبود کیفیت و بهره‌وری در کاربرد این عایق کمک کند.
هدف از نگارش این مقاله، ارائه اطلاعات جامع و دقیق در مورد مراحل تولید پشم سنگ و بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو با استفاده از کلمه کلیدی “تولید پشم سنگ” است. امیدواریم با مطالعه این مقاله، نه تنها دانش شما در زمینه تولید پشم سنگ افزایش یابد، بلکه بتوانید از این اطلاعات در پروژه‌های ساختمانی و صنعتی خود بهره‌مند شوید.

مواد اولیه پشم سنگ

ماده اولیه مورد استفاده در تولید عایق پشم سنگ، سنگ بازالت است که در اندازه مناسب دانه بندی شده و به داخل بونکرهای مربوط منتقل می شوند.

بازالت چیست

بازالت از فوران آتشفشانی که بسیار نادر است و در ایران منحصر به فرد و به وفور وجود دارد که نتیجه یخ‌زدن گدازه‌های آتشفشانی پدید می‌آید. به دلیل هوای بسیار سرد گدازه‌های روان خارج شده به سرعت منجمد شده و این ستون‌های طبیعی صاف از فوران گدازه‌های بازالت در کف یک آبگیر سرد ایجاد شده‌اند.
سرد شدن سریع آن باعث جمع‌شدن حجم زیادی از گدازه‌ها و قطعه قطعه شدن آن به قسمت‌های مختلف شده است.
کارخانه پشم سنگ از بازالت به عنوان ماده اولیه اصلی استفاده می کند.

مراحل تولید پشم سنگ چیست

جهت تولید پشم سنگ، ابتدا مواد اولیه مورد مصرف در کوره کک سوز ، که سنگ بازالت ذوب میشود.
باتوجه به آنالیز هریک از مواد اولیه و همچنین با در نظر داشتن آنالیز مناسب برای محصول نهایی، نسبت وزنی مواد اولیه در هر بار از شارژ محاسبه شده و به کمک سیستم های توزین الکترونیکی و از طریق اتاق کنترل شارژ راهبری و نظارت می شود.
سنگ بازالت در دمای 1420 درجه سانتی گراد ذوب میشود برای اینکه کوره به دمای مورد نظر برسد نیاز به مکمل سوخت دارد، حرارت بالای ایجاد شده بر اثر سوخت زغال کک متالورژ به داخل کوره کوپلا موجب تشکیل سیلیکات مذاب کاملا همگن می شود . خروجی کوره ذوب که بصورت مذاب کاملا همگن از طریق مجاری خاص بر روی ماشین الیاف ساز هدایت میشود.
ماشین الیاف ساز مورد استفاده بوسیله مبدل های فرکانس راه اندازی و کنترل می شود.
مواد مذاب در کسری از ثانیه به الیاف کاملا یکدست و با میانگین قطر 8 الی 10 میکرون تبدیل میشود الیاف تشکیل شده بنا به تنوع محصول مورد نظر با مقدار مشخصی از رزین توسط افشانکهای تعبیه شده سپس با گرما و نیروی فشاری مکانیکی بر روی سطح آن، عمل پخت انجام شده انسجام و سختی نهایی بدست می آید .
پس از پخت عایق بوسیله جریان هوای اجباری خنک شده و در نهایت پس از چیدمان جهت بسته بندی نهایی ارسال می شوند.

فرایند تولید عایق لحافی :

رول بدون روکش ، رول کاغذ کرافت ،رول آلومینیوم مسلح ، رول توری دار خط تولید بدون پاندول و پرس طراحی شده است و الیاف بصورت یک لایه در اتاق پخت،پخته میشود . به این دلیل مطابق کاربردی که دارد قابلیت انعطاف پذیری زیادی دارد . این نوع عایق دارای عرض 1.2 متر و با توجه به طول مورد درخواست در انتهای خط تولید با گیوتین برش داده می شود .
عایق لحافی توری دار یا پشم سنگ پتویی توری دار با توجه به کاربردی که دارد جهت نصب راحت و برای افزایش استحکام مکانیکی و دوام و مقاومت بیشتر در برابر کشش و جلوگیری از پارگی لایه های عایق رول ، یک یا دو طرف از سیم نسوز توری فلزی گالوانیزه شش ضلعی مشبک (توری مرغی) با چشمه های یک اینچ به عایق رول پشم سنگ توسط دستگاه دوخت افزوده می شود . این محصول با توری استنلس استیل نیز قابل تولید می باشد.

فرایند تولید عایق لوله پیش ساخته:

پشم خام نیم ساخته و بصورت پتویی رزین خورده بعد از اتاق الیاف ساز بدون اینکه وارد اتاق پخت شود از مسیر دیگری توسط نوار نقاله به سمت دستگاه رول کن میانی هدایت شده و به طول های 10 متر رول و برش داده میشود.
سپس به سمت دستگاه پیچش عایق لوله ارسال می شود . پشم خام توسط دستگاه پیچش با توجه به سایزاینچی لوله (قطر نامی 2/1 الی 16 اینچ) و ضخامت و دانسیته استاندارد به دور لوله پیچیده شده و در اتاق پخت با توجه به ضخامت و دانسیته و سرعت تولید تنظیم و پخته میشود .
درخروجی اتاق پخت بوسیله دستگاه خاص عایق از روی لوله جدا شده در مرحله بعد باتوجه به ضخامت مورد نظر سطح روی عایق لوله توسط اره نواری تریم و پرداخت و سپس از دو طرف طبق طول 60 یا 120 سانتیمتر تریم می شود و توسط دستگاه چاک زن از یک طرف از طول و طرف مقابل تا نیمه ضخامت دیواره برش داده میشود.
این عمل باز و بسته شدن لولایی قطعه عایق و سهولت نصب را فراهم میکند.در پایان بسته بندی با دستگاه شرینگ انجام میشود.

فرایند تولید پشم سنگ در کارخانه

کارخانه پشم سنگ ایران، واقع در تهران کیلومتر 11 جاده مخصوص کرج با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه تولید عایق، اولین تولید کننده پشم سنگ ایران می باشد.
کارخانه پشم سنگ ایران دارای دو خط تولید اصلی و همچنین خط تولید ورق آلومینیوم جکتینگ می باشد و همچنین مفتخر است که در تامین کلیه تجهیزات جانبی عایق کاری بسیاری ار پروژه های مهم پالایشگایه نفت و گاز، نیروگاهی، ،پتروشیمی، و صنایع سنگین و ساختمانی مشارکت داشته و دارد.
برای آگاهی از قیمت ها می توانید با تماس با شرکت پشم سنگ ایران، اولین تولید کننده عایق پشم سنگ در ایران، اطلاعات لازم را کسب کنید.
شماره های این شرکت به ترتیب به صورت 91006727 ، 3-88895601 و 33- 88809529 است که در داخل سایت شرکت نیز ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *